Ghid nutritie LCHF: Ce NU mancam? Alimente pe care nu le dai nici dusmanilor

LCHF alimente nerecomandate

Pana acum am atins doar tangential subiectul alimentelor daunatoare pentru silueta si sanatatea ta. Nu am amanat subiectul pentru ca nu il consider important, ci pentru ca e esential ca intai sa stii ce poti manca si abia apoi sa incepi sa elimini din alimentatie ceea ce nu iti face bine.

E si un ajutor la nivel psihologic atunci cand vrei sa faci o schimbare majora in viata. Daca de la inceput pornesti cu interdictii, tendinta e sa te sabotezi, sa ti se para prea greu si sa renunti. 

Dupa cum ai vazut in articolul anterior Mananca, slabeste, bucura-te de viata! stilul de viata LCHF (low carb high fat) nu este atat de restrictiv, nu te infometezi si nici nu te epuizezi facand sport. Mananci mancare adevarata, naturala, mananci cand ti-e foame si pana cand te saturi (nu pana cand pleznesti).

Ce trebuie sa elimini din alimentatie?

Trebuie sa elimini doar ceea ce iti face rau pe termen scurt sau lung. Nu e nevoie sa iti spun eu ca zaharul e nociv pentru organism. Stii asta foarte bine. Ignorarea acestui fapt nu il face mai putin adevarat.

Zaharul, sub toate formele lui, creeaza dependenta, o dependenta foarte puternica. De aceea e greu de evitat si e usor sa dai curs tentatiilor, mai ales ca se gasesc la tot pasul. 

Vestea buna e ca aceasta dependenta, ca toate celelalte poate fi depasita, nu cu vointa pura ci prin intelegerea mecanismelor care creeaza dependenta. Despre asta vei citi intr-un articol ulterior.

Alimente nerecomandate in low carb

Daca vrei sa slabesti si sa duci o viata sanatoasa, elimina din hrana ta urmatoarele alimente:

Zaharul

Nu e vorba doar de zaharul tos pe care il folosesti la prajituri, ci de toate formele sub care se gaseste: bauturi carbogazoase, bomboane, sucuri si nectaruri din fructe (inclusiv cele proaspat stoarse), bauturi energizante, batoane de ciocolata, prajituri, inghetata, torturi, miere, cereale pentru micul dejun.

Uita-te pe etichete si nu cumpara nimic ce contine zahar, sirop de porumb (high fructose corn syrup), fructoza sau dextroza. Evita si siropurile de orice fel. Indiferent ca sunt naturale sau nu, ele sunt zahar in forma lichida. 

Amidonul

Amidonul se gaseste in paine, paste, orez, cartofi. Daca vrei o silueta de invidiat inlocuieste aceste alimente cu legume cu continut mic de carbohidrati. Vezi articolul Ghid nutritie LCHF: Ce mancam? Legumele si continutul de carbohidrati.

Margarina si uleiurile vegetale rafinate si hidrogenate

Margarina este o imitatie de unt care nu doar ca nu are niciunul dintre beneficiile nutritionale ale untului ci dimpotriva. Din cauza continutului mare de acizi grasi omega-6 are un efect inflamator in organism. La fel sunt si uleiurile rafinate.

Sa nu crezi ca margarina e doar aceea care se gaseste in cutii pe rafturi in magazin. Pentru ca este ieftina si nu necesita conditii speciale de pastrare, e folosita pe scara larga in industria alimentara. Se gaseste in toate produsele de patiserie, foietaje si mancaruri semipreparate, fie ele praspete sau congelate.

Am vazut chiar si cascaval care avea in compozitie grasimi vegetale hidrolizate in loc de grasimea naturala din laptele de vaca. Acesta e avantajul de a citi etichetele: te feresti de aberatii alimentare.

Gateste cu unt, ulei de masline, ulei de cocos si untura. Despre grasimi sanatoase am scris in articolul Ghid nutritie LCHF: Ce mancam? Grasimi sanatoase.

Fructele

Fructele din zilele noastre sunt extrem de dulci si au un continut mare de zahar. Chiar daca nu sunt la fel de nocive ca si alimentele de mai sus, mananca-le rar. Trateaza-le ca pe niste bomboane ale naturii.

Gasesti mai multe informatii despre fructe in articolul Ghid nutritie LCHF: Ce mancam? Fructele si continutul de carbohidrati.

Berea

Berea este paine sub forma lichida. Este plina de carbohidrati care se absorb foarte usor. Nu degeaba a aparut “burta de bere” printre consumatorii inraiti.

Produse procesate low-carb

La noi inca nu au aparut pe piata produse ambalate pe eticheta carora sa scrie “low-carb”. Din ce cauza? Acest stil de viata nu este suficient de popular in Romania pentru a fi rentabil pentru producatorii de alimente procesate.

Chiar si asa, daca te hotarasti sa nu mai consumi carbohidrati, alege alimente naturale in locul celor pline de aditivi.

Vezi si varianta video:

Fa-ti curatenie in camara, frigider si congelator

Ca sa poti duce un stil de viata sanatos, incepe cu o curatenie generala. Arunca tot ceea ce iti face rau si ia-o de la capat cu produse sanatoase.

Camara

  • zahar
  • paine
  • bomboane
  • ulei rafinat
  • ciocolata
  • biscuiti
  • cereale pentru mic dejun
  • chips-uri
  • popcorn
  • fructe uscate
  • faina grau
  • paste
  • fasole
  • orez
  • cartofi
  • dulceata
  • sirop
Frigider
  • sucuri
  • prajituri
  • margarina
  • iaurturi cu fructe
  • produse fara grasime (low-fat)
  • ketchup
  • sosuri

Congelator

  • inghetata
  • produse de patiserie
  • pizza
  • semipreparate la caserola
  • paste si lasagna
  • cartofi

Daca ti se pare dificil sa elimini aceste alimente, gandeste-te la beneficii in primul rand. Beneficii pentru sanatatea, silueta si frumusetea ta. 

Poate ai observat ca evit sa folosesc verbul “a renunta” cand vine vorba de alimentatie. Renuntarea inseamna sa te privezi de ceva ce tu consideri ca iti face bine sau ceva care va lasa un gol in urma sa.

Ideea de renuntare e asociata cu un efort de vointa si de aceea e aproape intotdeauna insotita de regret. Atata timp cat consideri ca renunti la ceva e mult mai usor sa cedezi tentatiilor.

Eliminand zaharul din viata ta nu renunti la nimic. Ai doar de castigat.

Citeste mai mult:

S-ar putea să îți placă și: