Ghid nutriție LCHF: Ce NU mâncăm? Alimente pe care nu le dai nici dușmanilor

LCHF alimente nerecomandate

Până acum am atins doar tangențial subiectul alimentelor dăunătoare pentru silueta și sănătatea ta. Nu l-am amânat pentru că nu îl consider important, ci pentru că e esențial ca întâi să știi ce poți mânca și abia apoi să elimini din alimentație ceea ce nu îți face bine.

E un ajutor la nivel psihologic atunci când vrei să faci o schimbare majoră în viață. Dacă de la început pornești cu interdicții, tendința e să te sabotezi, să ți se pară prea greu și să renunți. 

După cum ai văzut în articolul anterior Mănâncă, slăbește, bucură-te de viață! stilul de viață LCHF (low carb high fat) nu este atât de restrictiv, nu te înfometezi și nici nu te epuizezi făcând sport. Mănânci mâncare adevărată, naturală, mănânci când ți-e foame și până când te saturi (nu până când pleznești).

Ce trebuie să elimini din alimentație?

Trebuie să elimini doar ceea ce îți face rău pe termen scurt sau lung. Nu e nevoie să îți spun eu că zaharul e nociv pentru organism. Știi asta foarte bine. Ignorarea acestui fapt nu îl face mai puțin adevarat.

Zahărul, sub toate formele lui, creează dependență, o dependență foarte puternică. De aceea e greu de evitat și e ușor să dai curs tentațiilor, mai ales că se găsesc la tot pasul. 

Vestea bună e că această dependență, ca toate celelalte, poate fi depășită, nu cu voință pură, ci prin înțelegerea mecanismelor care creează dependența. Despre asta vei citi într-un articol ulterior.

Alimente nerecomandate in low carb

Dacă vrei să slăbești și să duci o viață sănătoasă, elimină din hrana ta următoarele alimente:

Zahărul

Nu e vorba doar de zahărul tos pe care îl folosești la prăjituri, ci de toate formele sub care se găsește: băuturi carbogazoase, bomboane, sucuri și nectaruri din fructe (inclusiv cele proaspăt stoarse), băuturi energizante, batoane de ciocolată, prăjituri, înghețată, torturi, miere, cereale pentru micul dejun.

Uită-te pe etichete și nu cumpăra nimic ce conține zahăr, sirop de porumb (high fructose corn syrup), fructoză, dextroză, maltodextrină. Evită și siropurile de orice fel. Indiferent că sunt naturale sau nu, ele sunt zahăr în formă lichidă.

Denumirile zahărului pe etichete
Denumirile zahărului pe etichete
Amidonul

Amidonul se găsește în pâine, paste, orez, cartofi. Dacă vrei o siluetă de invidiat înlocuiește aceste alimente cu legume cu conținut mic de carbohidrați. Vezi articolul Ghid nutriție LCHF: Ce mâncăm? Legumele și conținutul de carbohidrați.

Margarina și uleiurile vegetale rafinate și hidrogenate

Margarina este o imitație de unt care nu doar că nu are niciunul dintre beneficiile nutriționale ale untului ci dimpotrivă. Din cauza conținutului mare de acizi grași omega-6 are un efect inflamator în organism. La fel sunt și uleiurile rafinate.

Să nu crezi că margarina e doar aceea care se găsește în cutii pe rafturi în magazin. Pentru că este ieftină și nu necesită condiții speciale de păstrare, e folosită pe scară largă în industria alimentară. Se găsește în toate produsele de patiserie, foietaje și mâncăruri semipreparate, fie ele proaspete sau congelate.

Am văzut chiar și cașcaval care avea în compoziție grăsimi vegetale hidrolizate în loc de grăsimea naturală din laptele de vacă. Acesta e avantajul de a citi etichetele: te ferești de aberații alimentare.

Gătește cu unt, ulei de măsline, ulei de cocos, untură de porc, de rață sau seu de vită. Despre grăsimi sănătoase am scris în articolul Ghid nutriție LCHF: Ce mâncăm? Grăsimi sănătoase.

Fructele

Fructele din zilele noastre sunt extrem de dulci pentru că au un conținut mare de zahăr. Chiar dacă nu sunt la fel de nocive ca și alimentele de mai sus, mănâncă-le rar. Tratează-le ca pe niște bomboane ale naturii.

Găsești mai multe informații despre fructe în articolul Ghid nutriție LCHF: Ce mâncăm? Fructele și conținutul de carbohidrați.

Berea

Berea este pâine sub formă lichidă. Este plină de carbohidrați care se absorb foarte usor. Nu degeaba a aparut “burta de bere” printre consumatorii înrăiți.

Produse procesate low-carb

La noi încă nu au apărut pe piață produse ambalate pe eticheta cărora să scrie “low-carb” sau “keto”. Din ce cauză? Acest stil de viață nu este suficient de popular în România pentru a fi rentabil pentru producătorii de alimente procesate.

Chiar și așa, dacă te hotărăști să nu mai consumi carbohidrați, alege alimente naturale în locul celor pline de aditivi.

Vezi și varianta video:

Fă-ți curățenie în cămară, frigider și congelator

Ca să poți duce un stil de viață sănătos, începe cu o curățenie generală. Aruncă tot ceea ce îți face rău și ia-o de la capăt cu produse sănătoase.

Cămară

  • zahăr
  • pâine
  • bomboane
  • ulei rafinat
  • ciocolată cu zahăr
  • biscuiți
  • cereale pentru mic dejun
  • chips-uri
  • popcorn
  • fructe uscate
  • faină grâu sau alte cereale
  • paste
  • fasole
  • orez
  • cartofi
  • dulceață
  • sirop
Frigider
  • sucuri
  • prajituri
  • margarină
  • iaurturi cu fructe
  • produse fără grăsime (low-fat)
  • ketchup
  • sosuri

Congelator

  • înghețată
  • produse de patiserie
  • pizza
  • semipreparate la caserolă
  • paste și lasagna gata preparate
  • cartofi

Dacă ți se pare dificil să elimini aceste alimente, gândește-te la beneficii în primul rând. Beneficii pentru sănătatea, silueta și frumusețea ta. 

Poate ai observat că evit să folosesc verbul “a renunța” când vine vorba de alimentație. Renunțarea înseamnă să te privezi de ceva ce tu consideri că îți face bine sau ceva care va lasa un gol în urma sa.

Ideea de renunțare e asociată cu un efort de voință și de aceea e aproape întotdeauna însoțită de regret. Atâta timp cât consideri că renunți la ceva e mult mai ușor să cedezi tentațiilor.

Eliminând zahărul din viața ta nu renunți la nimic. Ai doar de câștigat.

Citește mai mult:

S-ar putea să îți placă și:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *