Ghid nutritie LCHF: Ce mancam? Fructele si continutul de carbohidrati

LCHF fructe carbohidrati

Zilnic ne bombardeaza din televizor sloganul:

Pentru sanatatea dumneavoastra consumati zilnic fructe si legume

Chiar sunt fructele la acelasi nivel cu legumele?

Daca vrei sa slabesti sau daca ai probleme de sanatate cauzate de consumul mare de zahar, fructele nu ar trebui sa fie pe lista alimentelor sanatoase la acelasi nivel cu legumele.

Fructele sunt dulciurile naturii

In ciuda continutului de fibre, pana la urma fac acelasi lucru: livreaza o cantitate mare de zahar in organism. Indiferent de sursa din care provine, zaharul are aceleasi efecte asupra corpului nostru.

Din acest motiv ar trebui sa le tratam diferit fata de legume: daca legumele sunt un aliment de baza, fructele sunt o tratatie speciala. In afara de zahar, ele nu iti ofera nimic in plus.

Ghid nutritie LCHF fructe carbohidrati
Fructele si continutul net de carbohidrati pe suta de grame

Hai sa facem o comparatie: O banana medie cantareste cam 170gr din care 34.34gr sunt zaharuri. Un ardei gras rosu contine 3.9gr de carbohidrati pe suta de grame. Daca faci calculele rezulta ca o banana este echivalentul a aproximativ 880gr de ardei. Poate nu te saturi cu o banana, dar iti garantez ca te saturi mancand 4 sau 5 ardei grasi.

Comparatie continut carbohidrati banana ardei gras
1 banana medie contine la fel de multi carbohidrati ca si 5 ardei grasi

Folosind aceeasi metoda de calcul ca si la legume (total carbohidrati – fibre = net carbohidrati) am clasificat fructele in functie de continutul de zahar pe suta de grame.

Fructe cu continut mic de carbohidrati (4-6gr)

  • Zmeura 5.4gr
  • Mure 4.3gr
  • Capsuni 5.7gr

Fructe cu continut mediu de carbohidrati (6-15gr)

  • Nuca de cocos (miez) 6.2gr
  • Lamaie 6.5gr
  • Pepene rosu 7.2gr
  • Pepene galben 7.3gr
  • Piersici 8gr
  • Caise 9.1gr
  • Portocala 9.4gr
  • Ananas 10.6gr
  • Prune 11gr
  • Mar 11.4gr
  • Kiwi 12gr
  • Afine 12.1gr
  • Para 12.4gr
  • Cirese 13.9gr
  • Rodie 14.7gr

Fructe cu continut ridicat de carbohidrati (15-21gr)

  • Kaki 15gr
  • Mango 15.2gr
  • Struguri 17.3gr
  • Banane 20.20gr

Tot in aceasta categorie intra si fructele uscate, adevarate “bombe” cu zahar pentru organism.

  • Smochine uscate 54.1gr
  • Caise uscate 55.3gr
  • Curmale uscate 68gr
  • Prune uscate 56.8gr
  • Stafide 75.5gr
Continut carbohidrati fructe uscate
Fructele uscate sunt adevarate bombe calorice 

Toate valorile pe care ti le-am dat mai sus sunt pentru 100gr din fiecare fruct. Eu nu cunosc pe nimeni care sa se poata opri dupa ce mananca 100 de grame, indiferent despre ce fruct e vorba. Zaharul creeaza dependenta si de aceea nu ne e usor sa ne oprim.

Daca atunci cand iti e pofta de fructe vei alege sa savurezi cateva fructe de padure, silueta ta iti va multumi.

Vezi si varianta video:

Citeste mai mult:

S-ar putea sa iti placa si: