Nutritie la nivel superior: supa de oase cu unt si ulei de cocos

Traim in epoca alimentelor minune si a ingredientelor magice descoperite in colturi indepartate ale lumii. Platim sume exorbitante pentru cateva grame de pudra despre care se spune ca face miracole pentru sanatate. Cumparam creme ale caror producatori sustin ca repara, intineresc si netezesc pielea pentru ca sunt ultimele decoperiri stiintifice in domeniu.

In tot acest timp, ignoram un superaliment pe care oamenii l-au folosit de generatii pentru a se hrani si vindeca, un superaliment care chiar functioneaza: supa de oase. Poate ca ti se pare un remediu demodat, insa tocmai vechimea lui ii demonstreaza eficacitatea.

Supa de oase este la indemana tuturor, e usor de preparat si este foarte prietenoasa cu bugetul tau. Are atat de multe beneficii pentru sanatate si frumusete, incat nu trebuie sa lipseasca din alimentatia ta, indiferent de tipul de dieta pe care l-ai ales.

Bogata in vitamine si minerale, supa de oase este cea mai buna sursa naturala de colagen, un element indispensabil pentru sanatatea si frumusetea pielii tale. Despre colagen si frumusete poti citi mai multe in articolul Gelatina – Secretul tineretii fara batranete si al sanatatii optime.

Supa de oase are putine calorii si un munte de nutrienti atunci cand este gatita corepunzator. Chiar daca traim in “epoca vitezei”, unele lucruri trebuie facute pe indelete. Am trecut si eu prin faza in care credeam ca o supa buna se face in cateva minute din cuburi sau prafuri. Din fericire pentru sanatatea mea, acum fac supa din oase, cu legume si mirodenii. Chiar daca folosesc oala sub presiune, durata de fierbere este de 3-6 ore.

Daca ai nevoie de o reteta detaliata, o gasesti aici: Supă de oase.

Supa de oase “Bulletproof”

Poti consuma supa ca atare, dar daca vrei sa o duci la un nivel superior, ii poti adauga cateva ingrediente care ii imbogatesc profilul nutritional. 

In stilul de viata LCHF sau keto, cafeaua “bulletproof” este foarte populara pentru ca inlocuieste cu succes micul dejun. Exista multe variatiuni ale retetei, insa ideea de baza e sa adaugi o lingura de unt si o lingura de ulei de cocos in cafea si sa folosesti un blender pentru a obtine o bautura fina si omogena.

O varianta a retetei gasesti aici: Cafea bulletproof.

Eu prefer sa beau cafeaua preparata la rece. Voiam sa ma bucur din cand in cand de o bautura cremoasa si hranitoare care sa nu fie dulce. Asa am descoperit combinatia intre supa de oase, unt si ulei de cocos. Rezultatul a fost mult peste asteptarile mele.

Ai nevoie de:

  • 400 ml de supa de oase concentrata
  • 1 lingura unt 82% grasime
  • 1 lingura ulei de cocos presat la rece
  • (optional) turmeric, scortisoara, boia iute, piper, sare, pudra de curry, etc.

Incalzesti supa, ii adaugi untul si uleiul de cocos si folosesti un blender pentru a omogeniza ingredientele. Nu iti ramane decat sa savurezi o bautura minunata, hranitoare si sanatoasa. Poate inlocui cu succes o masa, poate fi plusul de energie de care ai nevoie pana la urmatoarea, sau te poate ajuta sa tii mai usor postul intermitent.

Pofta buna!

Citeste mai mult:

S-ar putea sa iti placa si: