Nutriție la nivel superior: supa de oase cu unt și ulei de cocos

Trăim în epoca alimentelor minune și a ingredientelor magice descoperite în colțuri îndepărtate ale lumii. Plătim sume exorbitante pentru câteva grame de pudră despre care se spune că face miracole pentru sănătate. Cumpărăm creme ale căror producatori susțin că repară, întineresc și netezesc pielea pentru că sunt ultimele decoperiri științifice în domeniu.

În tot acest timp, ignorăm un superaliment pe care oamenii l-au folosit de generații pentru a se hrăni și vindeca, un superaliment care chiar funcționează: supa de oase. Poate că ți se pare un remediu demodat, însă tocmai vechimea lui îi demonstrează eficacitatea.

Supa de oase este la îndemâna tuturor, e ușor de preparat și este foarte prietenoasă cu bugetul tău. Are atât de multe beneficii pentru sănătate și frumusețe, încât nu trebuie să lipsească din alimentația ta, indiferent de tipul de dietă pe care l-ai ales.

Bogată în vitamine și minerale, supa de oase este cea mai bună sursă naturală de colagen, un element indispensabil pentru sănătatea și frumusețea pielii tale. Despre colagen și frumusețe poți citi mai multe în articolul Gelatina – Secretul tinereții fără bătrânețe și al sănătății optime.

Supa de oase are puține calorii și un munte de nutrienți atunci cand este gătită corepunzător. Chiar dacă trăim in “epoca vitezei”, unele lucruri trebuie făcute pe îndelete. Am trecut și eu prin faza în care credeam că o supă bună se face în câteva minute din cuburi sau prafuri. Din fericire pentru sănătatea mea, acum fac supă din oase, cu legume și mirodenii. Chiar dacă folosesc oala sub presiune, durata de fierbere este de 3-6 ore.

Dacă ai nevoie de o rețetă detaliată, o găsești aici: Supă de oase.

Supa de oase “Bulletproof”

Poți consuma supa ca atare, dar dacă vrei să o duci la un nivel superior, îi poți adăuga câteva ingrediente care îi îmbogățesc profilul nutrițional. 

În stilul de viață LCHF sau keto, cafeaua “bulletproof” este foarte populară pentru că înlocuiește cu succes micul dejun. Există multe variațiuni ale rețetei, însă ideea de bază e să adaugi o lingură de unt și o lingură de ulei de cocos în cafea și să folosești un blender pentru a obține o bautură fină și omogenă.

O variantă a rețetei găsești aici: Cafea bulletproof.

Eu prefer să beau cafeaua preparată la rece. Voiam să mă bucur din când în când de o băutură cremoasă și hrănitoare care să nu fie dulce. Așa am descoperit combinația între supa de oase, unt și ulei de cocos. Rezultatul a fost mult peste așteptările mele.

Ai nevoie de:

  • 400 ml de supă de oase concentrată
  • 1 lingură de unt 82% grăsime
  • 1 lingura de ulei de cocos presat la rece
  • (opțional) turmeric, scorțișoară, boia iute, piper, sare, pudră de curry, etc.

Încălzești supa, îi adaugi untul și uleiul de cocos și folosești un blender pentru a omogeniza ingredientele. Nu îți rămâne decât să savurezi o băutură minunată, hrănitoare și sănătoasă. Poate înlocui cu succes o masă, poate fi plusul de energie de care ai nevoie până la urmatoarea, sau te poate ajuta să ții mai ușor postul intermitent.

Poftă bună!

Citește mai mult:

S-ar putea să îți placă și:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *