Șoric crocant – gustarea ideală low-carb și keto

șoric crocant bol

Dacă mi-ar fi spus spus cineva în urmă cu un an că voi scrie un articol despre cât de bun e șoricul, i-aș fi răspuns cu siguranță (și cu fermitate) că se înșală amarnic. Am învățat multe de atunci și mi-am schimbat total percepția despre mâncare și alimentație sănătoasă.

De-a lungul acestui drum am descoperit gustarea ideală pentru un stil de viață low-carb sau keto. Umilul șoric nu este doar un aliment sănătos, ci poate fi o gustare perfectă. Crocant, sărat, cu puțină grăsime și bogat în colagen, șoricul expandat conține o cantitate neglijabilă de carbohidrați.

Valorile nutriționale pentru 100 de grame:

  • Energie 577 kcal
  • Grăsime 35 g
  • Carbohidrați <0.5 g
  • Proteine 65 g
  • Sare 3 g

În străinătate se găsește în magazine la raionul de chips-uri. Din păcate în România nu am găsit, așa că încerc să îmi fac provizii de prin alte țări.

Partea tristă a poveștii este că stocurile se termină foarte repede, așa că am căutat o modalitate de a mă descurca cu resursele pe care le am la îndemână. După multe experimente am reușit să obțin ceva asemănător.

șoric crocant gustare low-carb și keto în bol metalic

Rețetă șoric crocant de porc  

porc desen

Trebuie să te înarmezi cu multă răbdare, dar îți promit că rezultatul final merită. Găsești șoric proaspăt de porc la rafturile cu carne din unele supermarket-uri. După ce l-ai achiziționat urmezi etapele de mai jos:

  • Curățare: Cureți foarte bine șoricul de slănină. Cu cât e mai degresat, cu atât mai tare se expandează.
  • Fierbere: Îl pui la fiert într-o oală cu apă sărată până când înfigi ușor furculița în el (30-40 minute). După ce s-a fiert îl scurgi și îl lași la răcit.
  • Porționare: Folosești un cuțit bine ascuțit sau o foarfecă de bucătărie pentru a tăia șoricul în pătrate, triunghiuri, dreptunghiuri etc. Cum vrei tu. Nu tăia bucăți prea mari. Un pătrat cu latura de 4-5 cm e ok.
  • Deshidratare: Preîncălzești cuptorul la 60 sau 70°C. Așezi bucățile de șoric într-o tavă tapetată cu hârtie de copt sau folie de silicon într-un singur strat fără să le suprapui. Lași ușa cuptorului întredeschisă pentru a permite evacuarea umidității. Această etapă durează 12-16 ore până când șoricul se întărește și are o consistență sticloasă. Poți folosi aparatul de deshidratat dacă vrei. După ce se răcește îl poți păstra într-o cutie închisă ermetic la frigider timp de câteva luni.

șoric crocant deshidratat

  • Expandare: În prima variantă folosești un air fryer. Îl preîncălzești la 210°C. Așezi chips-urile de șoric în coș fără să le înghesui și le lași timp de 6-7 minute. A doua variantă e prăjirea în grăsime (untură de porc, seu de vită, ghee, untură de rață, ulei de cocos dezodorizat, ulei rafinat de avocado). Încingi grăsimea bine într-o oală cu fund gros (eu folosesc un ceaun mic de fontă) și adaugi chips-urile de șoric. Dacă uleiul e bine încins se expandează în câteva zeci de secunde. Le lași să se rumenească puțin și apoi le scoți pe prosoape de hârtie.

Deși am air fryer prefer varianta prăjită în grăsime. Mi se par mai savuroase. Încearcă-le pe amândouă și vezi care îți place mai mult.

șoric crocant exoandat

Gata! A durat puțin dar te poți bucura acum de o gustare sănătoasă. Le poți savura ca atare, cu smântâna, cremă de brânză sau împreună cu sosurile tale preferate. Le poți condimenta după plac. 

Citește mai mult:

Explorează mai departe: