Șoricul crocant – gustarea ideală LCHF și keto

Dacă mi-ar fi spus spus cineva în urmă cu un an că voi scrie un articol despre cât de bun e șoricul, i-aș fi spus cu siguranță (și cu fermitate) că se înșeală amarnic. Am învățat multe de atunci și mi-am schimbat total percepția despre mâncare și alimentație sănătoasă.

De-a lungul acestui drum am descoperit gustarea ideală pentru un stil de viață LCHF sau keto. Umilul șoric nu este doar un aliment sănătos, ci poate fi un “snack” perfect. Crocant, sărat, cu puțină grăsime și bogat în colagen, șoricul expandat conține o cantitate neglijabilă de carbohidrați.

Valorile nutriționale pentru 100 de grame:

  • Energie 577 kcal
  • Grăsime 35 g
  • Carbohidrați <0.5 g
  • Proteine 65 g
  • Sare 3 g

În străinătate se găsește în magazine la raionul de chips-uri. Din păcate în România nu am găsit, așa că încerc să îmi fac provizii de prin alte țări.

soric crocant gustare LCHF

Partea tristă a poveștii este că stocurile se termină foarte repede, așa că am căutat o modalitate de a mă descurca cu resursele pe care le am la îndemână. Ceea ce am făcut eu nu e identic cu ceea ce se gasește în comerț, dar este o alternativă.

Obișnuiesc să cumpăr des piept de porc afumat și jumări secuiești. Ambele produse au soric. Secretul reușitei este ca soricul să fie foarte bine uscat.

Desprind șoricul, îl feliez și îl bag la cuptor la 200°C într-o tavă tapetată cu folie de aluminiu sau foaie de copt din silicon. În 15-20 de minute șoricul se expandează și devine crocant.

Simplu și gustos!

Citește mai mult:

S-ar putea să îți placă și:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *