Stil de viață low-carb: Cum să postești mâncând

post intermitent avocado suc verde

Vrei să scapi de cele câteva kilograme încăpățânate care te împiedică să te simți perfect în pielea ta? Te preocupă starea ta de sănătate și vrei să faci tot ce îți stă în putință pentru a avea o viață cât mai lungă? Răspunsul e simplu: postește.

Nu există niciun dubiu că postul (abstinența de la mâncare) este o terapie puternică în prevenirea și tratarea unor boli (diabet de tip 2, boli autoimune și neuro-degenerative etc), este eficient pentru controlul greutății, al poftelor, ajută la scăderea inflamației în corp și la reglarea tensiunii arteriale. În timpul postului, organismul uman declanșează o serie de procese care au un rol important în prelungirea duratei de viață și în regenerarea țesuturilor.

Despre beneficiile postului am scris în articolul: Postul intermitent: Mănâncă mai rar, trăiește mai mult!

Chiar dacă postul intermitent (12-24 ore) are multe avantaje, rezultatele cele mai bune se obțin dacă postim un timp mai îndelungat, adică 3-5 zile la intervale mai mult sau mai puțin regulate. Pentru unii dintre noi pare imposibil, pentru alții e floare la ureche să nu mănânce 7, 10 zile sau chiar mai mult.

Din acest motiv, Dr. Victor Longo a dezvoltat un program de alimentație care simulează postul: ProLon. E un pachet de alimente și suplimente nutritive gata preparate pentru 5 zile. În acest fel, clienții beneficiază de toate avantajele postului, fără să treacă prin greutățile și frustrările cauzate de lipsa mâncării.

Bazându-se pe experiența acumulată și pe rezultate clinice, el recomandă ca persoanele active și sănătoase să țină acest post de 2-3 ori pe an. Pentru cei cu probleme metabolice grave, postul este recomandat o dată pe luna până la remedierea situației și apoi mărit intervalul între posturi.

Dr. Longo a condus mai multe experimente care au dovedit științific valoarea anti-aging și de regenerare a programului său. Pe site-ul companiei are o pagină dedicată articolelor științifice care atestă valoarea observațiilor sale.

Majoritatea concluziilor lor se bazează pe experimente făcute pe organisme inferioare (viermi, muște, șoareci) iar unii sunt foarte sceptici că aceste rezultate pot fi obținute și în cazul oamenilor. Până la urmă fiecare decide pentru sine.

Sursa imagine: The Fasting Mimicking Diet®

Vestea proastă este că un pachet de alimente pentru 5 zile costă 200-300 $. E un preț prohibitiv chiar și pentru americani.

Vestea bună este că niște oameni inventivi, au studiat valorile nutritive ale pachetului și au inventat propria metodă de a posti mâncând. Poate că nu este la fel de documentată științific, dar are efect și nu costă mai nimic.

Protocolul de 5 zile care simulează postul

avocado suc verde pahar

Metoda e simplă pentru că în fiecare zi mănânci de două ori: prânz și cină. La fiecare masă consumi un avocado mediu și bei un pahar de suc verde concentrat. Faci asta timp de 5 zile.

De ce doar 5 zile? Pentru că acesta este un protocol de restricție calorică și după 5 zile organismul răspunde prin scăderea metabolismului. Majoritatea dietelor care reduc numărul de calorii eșuează pe termen lung tocmai din acest motiv. Când vine vorba de post, mai mult nu înseamnă mai eficient.

Poți înlocui fructul de avocado cu 4 linguri de nuci de macadamia. Important este ca raportul dintre grăsime și proteine + carbohidrați să fie de 3:1 sau 4:1 fără a depăși 800 de calorii pe zi.

Sucul verde poate fi obținut din iarbă de grâupulbere de orz verde sau orice amestec de pudre verzi preferi. Fii atentă la conținut și alege variante cu cât mai puțini carbohidrați și cât mai mulți nutrienți (vitamine, minerale, enzime).

Nu uita să bei apă și să consumi suficientă sare pe tot parcursul celor 5 zile. Despre importanța sării am scris in articolul: Pentru o viață sănătoasă, consumați suficientă sare!

După 5 zile, revii la o alimentație normală, mănânci când îți e foame și te oprești când ești sătulă. Corpul va înțelege că nu treci printr-o perioadă lungă de foamete și va păstra metabolismul la un nivel ridicat.

Acest protocol este mult mai ușor de urmat dacă în restul timpului ai un stil de viață low-carb. Indiferent dacă mănânci low-carb sau keto, corpul tău este deja adaptat să ardă grăsime, așa că se va adapta rapid la schimbare, iar efectele sunt doar pozitive.

 

Avertisment

Postul prelungit ținut în mod repetat duce la pierderea de masă musculară. Mușchii sunt un organ al longevității. De aceea e important să îi păstrăm și să îi creștem cu ajutorul unui consum optim de proteine și exerciții fizice.

Postul e un instrument util, dar dacă abuzăm de el poate avea urmări neplăcute: pierdere de masă musculară, căderea părului, oprirea menstruației, stres excesiv.

La fel de important e ceea ce faci după ce întrerupi un post. Ai nevoie de un aport serios de proteine de calitate în zilele imediat următoare pentru a recupera din masa musculară pierdută. Un ou și o salată nu sunt suficiente.

Cine nu trebuie să postească

Știu că sunt reguli de bun-simț, dar mă simt obligată să fac următoarele precizări:

  • nu posti fără să vorbești cu medicul tău
  • informează-te pe larg înainte de a face schimbări majore în alimentație
  • copiii, femeile gravide, cele care alăptează, persoanele cu un procent mic de grăsime în corp nu trebuie să postească deloc
  • bolnavii cronici și cei care se află sub tratament medicamentos trebuie să se consulte cu medicii și să postească doar sub supraveghere medicală

Postul poate fi un instrument puternic la îndemâna ta pentru a-ți controla greutatea și a-ți îmbunătăți starea de sănătate. Ai acum o variantă mai ușoară decât abstinența totală de la mâncare.

Citește mai mult:

Explorează mai departe:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *