Stil de viață LCHF – Cum să postești mâncând

Vrei să scapi de cele câteva kilograme încăpățânate care te împiedică să te simti perfect în pielea ta? Te procupă starea ta de sănătate și vrei să faci tot ce îți stă în putință pentru a avea o viață cât mai lunga? Răspunsul e simplu: postește.

Nu există niciun dubiu că postul (abstinența de la mâncare) este o terapie puternică în prevenirea și tratarea unor boli (diabet de tip 2, boli autoimune si neuro-degenerative, etc.), este eficient pentru controlul greutății, al poftelor, ajută la scăderea inflamației în corp și la reglarea tensiunii arteriale. În timpul postului, organismul uman declanșează o serie de procese care au un rol important în prelungirea duratei de viață și în regenerarea țesuturilor.

Despre beneficiile postului am scris în articolul: Postul intermitent: Mananca mai rar, traieste mai mult!

Chiar dacă postul intermitent (12-24 ore) are multe avantaje, rezultatele cele mai bune se obțin dacă postim un timp mai îndelungat, adică 3-5 zile la intervale mai mult sau mai puțin regulate. Pentru unii dintre noi pare imposibil, pentru alții e floare la ureche să nu mănânce 7, 10 zile sau chiar mai mult.

Din acest motiv, Dr. Victor Longo a dezvoltat un program de alimentație care simulează postul: ProLon. E un pachet de alimente și suplimente nutritive gata preparate pentru 5 zile. În acest fel, clienții beneficiază de toate avantajele postului, fără să treacă prin greutățile și frustrările cauzate de lipsa mâncării.

Bazându-se pe experiența acumulată și pe rezultate clinice, el recomandă ca persoanele active și sănătoase să țină acest post de 2-3 ori pe an. Pentru cei cu probleme metabolice grave, postul este recomandat o dată pe luna până la remedierea situației și apoi mărit intervalul între posturi.

Dr. Longo a condus mai multe experimente care au dovedit stiințific valoarea anti-aging și de regenerare a programului său. Pe site-ul companiei are o pagina dedicată articlolelor știintifice care atestă valoarea observațiilor sale. 

Sursa imagine: The Fasting Mimicking Diet®

Vestea proastă este că un pachet de alimente pentru 5 zile costă 200-300 $. E un preț prohibitiv chiar și pentru americani.

Vestea bună este că niște oameni inventivi, au studiat valorile nutritive ale pachetului și au inventat propria metodă de a posti mâncând. Poate că nu este la fel de documentată știintific, dar are efect și nu costă nimic.

Protocolul de 5 zile care simulează postul

Metoda e simplă pentru că în fiecare zi mănânci de două ori: prânz și cină. La fiecare masă consumi un avocado mediu și bei un pahar de suc verde concentrat. Faci asta timp de 5 zile.

De ce doar 5 zile? Pentru că acesta este un protocol de restricție calorică și după 5 zile organismul răspunde prin scăderea metabolismului. Majoritatea dietelor care reduc numărul de calorii eșuează pe termen lung tocmai din acest motiv. Când vine vorba de post, mai mult nu înseamnă mai eficient. 

Poți înlocui fructul de avocado cu 4 linguri de nuci de macadamia. Important este ca raportul dintre grăsime și proteine+carbohidrați să fie de 3:1 sau 4:1, fără a depași 800 de calorii pe zi.

Sucul verde poate fi obținut din iarbă de grâupulbere de orz verde sau orice amestec de pudre verzi preferi. Fii atentă la conținut și alege variante cu cât mai puțini carbohidrați și cât mai mulți nutrienți (vitamine, minerale, enzime).

Nu uita să bei apa și să consumi suficientă sare pe tot parcursul celor 5 zile. Despre importanța sării am scris in articolul: Pentru o viață sănătoasă, consumați suficientă sare!

Dupa 5 zile, revii la o alimentație normală, mănânci când îți e foame și te oprești când ești sătulă. Corpul va înțelege că nu treci printr-o perioadă lungă de foamete și va păstra metabolismul la un nivel ridicat.

Acest protocol este mult mai ușor de urmat dacă în restul timpului ai un stil de viața LCHF. Indiferent dacă mănânci low-carb sau keto, corpul tău este deja adaptat să ardă grăsime, așa că se va adapta rapid la schimbare, iar efectele sunt doar pozitive.

 

Cine nu trebuie să postească

Știu că sunt reguli de bun-simț, dar mă simt obligată să fac următoarele precizări:

  • nu posti fără să vorbești cu medicul tău
  • informează-te pe larg înainte de a face schimbari majore în alimentație
  • copiii, femeile gravide, care alăptează sau care sunt la mentruație, persoanele cu un procent mic de grăsime în corp nu trebuie să postească deloc
  • bolnavii cronici și cei care se află sub tratament medicamentos trebuie să se consulte cu medicii și să postească doar sub supraveghere medicală

Postul poate fi un instrument puternic la îndemăna ta pentru a-ți controla greutatea si a-ți îmbunatăți starea de sănătate. Ai acum o variantă mult mai ușoară decât abstinența totală de la mâncare.

Citește mai mult:

S-ar putea sa iti placa si: