Stil de viață low-carb: Ce bem? Băuturi alcoolice

băuturi alcoolice low-carb keto

Alcoolul e o componentă majoră a vieții noastre sociale, fie că e vorba de o mică reuniune de familie sau un banchet cu sute de invitați. Dacă mănânci low carb sau keto nu înseamnă că nu poți savura din când în când un pahar de băutură împreună cu prietenii.

Trebuie însă să știi cum să o faci în așa fel încât să se încadreze în stilul tău de viață și să aibă cât mai puține efecte negative asupra sănătății.

Dacă nu obișnuiești să bei alcool, meriți felicitări. Pentru mai multe informații despre băuturi non-alcoolice citește articolul Stil de viață low-carb: Ce bem? Băuturi non-alcoolice.

Sunt două lucruri importante pe care trebuie să le menționez înainte de a discuta despre tipurile de alcool și conținutul de carbohidrați: pierderea în greutate și starea de ebrietate.

Consumul de alcool încetinește pierderea în greutate

Atunci când consumi alcool, organismul face din metabolizarea acestuia o prioritate. Toate celelalte procese metabolice care asigură energia trec în planul doi, inclusiv arderea grăsimilor. Dacă vrei să piezi kilograme într-un timp mai scurt sau observi o încetinire a ritmului de slăbire, evită consumul regulat de alcool.

Ai șanse să te îmbeți mai repede

Un stil de viață low carb sau keto, înseamnă că rezervele tale de glucoză sunt minime. Organismul produce necesarul de glucoză pentru creier ( unii zic aprox. 25% din energie, alții nu sunt atât de convinși) și pentru globulele roșii prin metabolizarea glicerolului care leagă acizii grași, a proteinelor glucogenice și a acizilor lactic și piruvic printr-un proces numit gluconeogeneză.

Alcoolul inhibă acest proces în ficat, așa că ai mari șanse să te amețești mai repede. Acesta este mecanismul prin care alcoolul reduce glicemia. Din fericire, creierul nu rămâne fără glucoză pentru că și rinichii participă la gluconeogeneză, iar consumul de alcool nu afectează negativ acest proces în rinichi. Partea bună e că faci economie dacă ai nevoie de mai puțin alcool pentru a te simți euforică.

Stil de viață LCHF sau keto: Băuturi alcoolice

Mai jos ai o imagine cu principalele categorii de băuturi alcoolice și conținutul de zahăr. Cu cât sunt mai aproape de săgeata verde, cu atât sunt mai potrivite pentru un stil de viață LCHF sau keto.

băuturi alcoolice carbohidrați

Băuturi distilate (tării)

sticlă tequila

Băuturile distilate sunt cele mai bune prietene ale unui stil de viață low-carb sau keto pentru că nu conțin deloc carbohidrați. Fie că vorbim de vodcă, gin, rom, tequila, coniac sau whisky, acest tip de băuturi ar trebui să fie prima ta alegere. Cu cât sunt distilate de mai multe ori, cu atât mai curat este alcoolul. Consumă-le ca atare sau cu gheață.

Dacă tăriile simple nu te atrag, o variantă este și consumul de vodcă sau gin cu apă minerală și un strop de lămâie. Dacă îți place limonada, comandă una neîndulcită și adaugă vodcă în ea. Eu prefer vodca cu suc de roșii, dar pentru că și sucul de roșii conține carbohidrați, îl diluez și mă limitez la 1 sau 2 pahare.

Cel mai rău scenariu e cel în care amesteci tării cu sucuri acidulate cu zahăr: Coca-Cola, Fanta, Pepsi, Red Bull, Kinley, etc. Dacă doar asta poți să bei, mai bine alegi variantele fără zahăr, chiar dacă conțin aspartam sau alți îndulcitori sintetici. Pe termen lung încearcă să găsești alternative.

Vinuri

pahar vin roșu

Vinul poate fi cel mai bun prieten sau cel mai mare dușman al stilului de viață LCHF sau keto. Dacă alegi vinuri seci sau demi-seci, te poți bucura de unul sau două pahare, fără probleme. Mai jos ai câteva sortimente de vin și conținutul de carbohidrați pentru 100 de grame. Evită vinurile de desert care sunt, de regulă, foarte dulci.

Șampania și vinurile spumante sunt o variantă bună dacă îți plac și dacă sunt de calitate. Ai grijă la unele vinuri spumante dubioase, pline de zahăr.

Pentru mine, un vin roșu demi-sec sau sec, de calitate, înnobilează orice masă și face mai plăcută orice conversație sau companie. Chiar dacă beau alcool de doar câteva ori pe an, apreciez un pahar de vin bun și îmi face plăcere să îl savurez.


Dacă îți rămâne vin în pahar sau în sticlă, folosește-l pentru a-ți răsfăța tenul cu o mască revigorantă: „Bun e vinul ghiurghiuliu…” – Mască pentru ten cu vin roșu.

Bere

pahar bere

A existat o perioadă în care berea era băutura mea preferată. Nu știu de ce, la un moment dat, pur și simplu nu mi-a mai trebuit. A fost cu mult înainte de a alege să reduc drastic numărul de carbohidrați din alimentație.

Berea blondă conține, în medie, 3.5 grame de carbohidrați pe 100 de grame. Asta face ca într-o sticlă să fie cam 17.5 grame de carbohidrați. Dacă limita ta de carbohidrați e de 20 de grame pe zi, cu o sticla de bere ajungi aproape de aceasta limită.

Chiar dacă este un dușman pentru siluetă, berea poate fi un aliat de nădejde în îngrijirea părului: Nu arunca berea care rămâne după petreceri!

În plus, știi pe cineva care să se limiteze la o singură bere la o petrecere? Eu nu. Îmi amintesc că pe vremea când obișnuiam să beau bere mi se părea absurdă ideea de „a ieși la o bere”. Pur și simplu nu concepeam că este posibil ca cineva să bea doar o bere.

Am citit că au început să apară beri low-carb prin lume, dar nu cunosc nicio marcă în România care să ofere această opțiune.

Cocktail-uri și lichioruri

pahar cocktail cu lime

Toate băuturile colorate și cu umbreluțe conțin siropuri foarte dulci și e bine să le eviți. În această categorie intră și lichiorurile. Data viitoare când ești la o nuntă sau la un botez, nu te feri să ceri whisky atunci când vine chelnerul și îți oferă lichior. Mai bine mănânci o linguriță de tort decât să bei alcool cu zahăr.

100 de grame de Baileys Irish Cream conține 25 grame de zahăr, iar 100 de grame de lichior de fructe aproximativ 28 grame.

Cum să bei ca să minimizezi consecințele

cuplu aflat sub influența băuturilor alcoolice

  • Cu cât alcoolul este mai curat și transparent, cu atât ai mai multe șanse să eviți mahmureala. Băuturile închise la culoare conțin compuși rezultați în urma fermentării sau distilării care agravează starea de rău de a doua zi.
  • Bea multa apă. Deshidratarea este principala cauză a mahmurelii. Alternează consumul de alcool cu consumul de apă pe toată durata serii și nu uita să bei multă apă înainte de culcare.
  • Băuturile alcoolice acidulate se absorb mai repede. Nu e vorba doar de bere sau șampanie, ci și de orice altă băutură alcoolică amestecată cu o băutură carbogazoasă. Dioxidul de carbon crește presiunea asupra stomacului, forțând absorbția alcoolului prin mucoasa gastrică.
  • Mănâncă înainte să bei. Mâncarea încetinește absorbția alcoolului. Alege alimente sățioase și mănâncă mai puțină grăsime decât de obicei. Chiar dacă grăsimea este importantă în stilul de viață low-carb sau keto, în cazul consumului de alcool (ca și în cazul consumului crescut de carbohidrați), grăsimea din alimentație este stocată în loc să fie metabolizată. Alcoolul are întotdeauna prioritate.
  • Rezistă tentațiilor care apar. Cu cât consumi mai mult alcool, cu atât mai greu îți va fi să te controlezi. Dintr-o dată pizza nu mai pare atât de nocivă pentru silueta și sănătatea ta.

Nu încurajez sub nicio formă consumul de alcool, dar nici nu o să îți spun că o să mori dacă bei din când în când un pahar. Nu exagera și nu fă din asta o obișnuință. Alcoolul este totuși o otravă și, consumat în exces, îți distruge sănătatea și frumusețea.

Citește mai mult:

Explorează mai departe:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *