Știi ce produs cosmetic cumperi? Citește etichetele!

produse cosmetice copii

Suntem bombardate zilnic de reclame la produse cosmetice care ne promit minuni. Despre influența marketingului și despre mesajele pe care companiile ni le transmit și ceea ce înțelegem noi din ele, voi scrie într-un alt articol.

Azi vreau să îți propun un exercițiu interesant din punctul meu de vedere. Îți voi prezența ingredientele a două creme antirid. Verifică ingredientele comune ale celor două produse.

Nu-i așa că seamănă?

Produsul 1:

Aqua/Water, Bifida Ferment Lysate, Glycerin, Alcohol Denat., Dimenthicone, Hydroxyethylpiperazine Ethane Sulfonic Acid, Peg-20 Methyl Glucose Sesquisterate, Sodium Hyaluronate, Salicyloyl Phytosphingosine, Palmitoyl Oligopeptide, Palmitoyl Tetrapeptide-7, Adenosine, Ammonium Polyacryldimethyltauramide, Disodium Edta, Caprylyl Glycol, Citric Acid, Xanthan Gum, N-Hydroxysuccinimide, Chrysin, Octyldodecanol, Sodium Benzoate, Phenoxyethanol, Limonene, and Parfum.

Produsul 2:

Aqua/Water/Eau, Bifida Ferment Lysate, Glycerin, Alcohol Denat., Dimethicone, Hydroxyethylpiperazine Ethane Sulfonic Acid, Sodium Hyaluronate, Phenoxyethanol, PEG-20 Methyl Glucose Sesquistearate, PEG-60 Hydrogenated Castor Oil, Salicyloyl Phytosphingosine, Amonium Polyacryldimethyltauramide/Amonium Polyacryloyldimethyl Taurate, Limonene, Xanthan Gum, Caprylyl Glycol, Disodium EDTA, Octyldodecanol, Citric Acid, Citronellol, Parfum/Fragrance.

Am evidențiat ingredientele comune ale celor două produse. După cum știi, ordinea în care sunt poziționate ingredientele pe etichetă reprezintă importanța lor din punct de vedere cantitativ în rețeta produsului.

În exemplul de mai sus, primele 6 ingrediente sunt identice pentru ambele produse. Restul ingredientelor comune diferă puțin ca pondere în rețetă.

Phenoxyethanol-ul este un conservant și limita maximă admisă în rețete este de 1%. Tot ce urmează după el pe etichetă este într-o concentrație mai mică de 1%.

Pentru unele ingrediente foarte puternice (ex. retinol) o astfel de concentrație e ok. Pentru multe altele nu e suficienta pentru a fi eficiente.

E greu să găsești ingredientele produselor pe site-urile în limba română ale companiilor producătoare de cosmetice. Din punctul meu de vedere, asta înseamnă lipsă de respect pentru consumatorii români.

În SUA e obligatoriu ca toate produsele să fie însoțite de lista ingredientelor pe site-uri, indiferent că ești producător sau comerciant. Am luat lista ingredientelor de pe site-urile în limba engleză și de aceea am ales și prețurile în dolari.

Nu m-aș mira că ingredientele produselor de pe piață românească să difere de cele originale din motive „economice” și de aceea să nu fie prezente pe site-uri.

Ghidându-mă exclusiv după lista ingredientelor aș alege produsul numărul 1 pentru că are în compoziție peptide care sunt dovedite științific ca fiind benefice pentru piele.

E momentul să îți spun și despre ce produse e vorba ca să înțelegi mai bine demersul meu.

Produsul numărul 1

L'Oreal Youth Code

L’ORÉAL YOUTH CODE™ SERUM INTENSE și costă în jur de 25$

Produsul numărul 2

Lancome

LANCÔME GÉNIFIQUE YOUTH ACTIVATING CONCENTRATE și costă în jur de 78 $.

De multe ori e bine să știi ce companie mamă are fiecare marcă de produse cosmetice. Poți găsi echivalentele ieftine ale produselor de lux, dacă te informezi și dacă cumperi produse, nu iluzii create de specialiștii în marketing.

Nu sunt deloc convinsă că diferențele minore de ingrediente dintre cele două produse justifică diferența uriașă de preț. Din contră, produsul L’Oreal pare superior.

Crezi că aceasta este doar o coincidență? Dacă îți spun că L’Oreal deține marca Lancôme, nu-i așa că lucrurile încep să se lege?

Câteva mărci deținute de L’Oreal:

L’Oréal Paris
Garnier
Maybelline New York
L’Oréal Professionnel
Kérastase
Redken
Matrix
Lancôme
Biotherm
Helena Rubinstein
Kiehl’s
Giorgio Armani

Ralph Lauren
Cacharel
Viktor & Rolf
Vichy
La Roche Posay
THE BODY SHOP
Diesel
YSL Beauté
Stella McCartney
Mizani
Pureology

Lista completă o găsești aici.

Citește mai mult:

Explorează mai departe:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *