Cum iti inveti corpul sa arda grasime treptat si fara efort

Adaptare corp ardere grasimi

Ai cateva sau mai multe kilograme in plus si vrei sa scapi de ele. Stii ca trebuie sa arzi depozitele de grasime pentru a ajunge la greutatea ideala. Problema nu e ca nu stim CE sa facem, ci ca nu stim CUM sa o facem. Restrictia calorica si exercitiile fizice facute pana la epuizare nu functioneaza pe termen lung. Nu o dovedeste doar experienta noastra de viata, ci si studiile stiintifice.

Un astfel de studiu mi-a atras recent atentia. In Statele Unite a existat un show foarte popular care se numea “The Biggest Loser”. Dupa cum banuiesti e o emisiune in care un grup de persoane care sufera de obezitate morbida sunt supuse unui regim alimentar cu restrictii calorice severe si un program draconic de exercitii fizice.

Saptamana dupa saptamana rezultatele erau spectaculoase. La finalul sezonului toti concurentii erau cu mult mai slabi decat la inceput. E incredibil ce poate sa faca o dieta saraca in calorii (1200/zi) si ore de exercitii fizice intense. Oamenii slabeau 50, 60, 80 de kilograme in decurs de cateva luni.

Pare un miracol si te intrebi de ce nu fac asta toti cei care sufera de obezitate in diversele ei forme. Raspunsul e simplu: doar PARE un miracol. In realitate, majoritatea concurentilor care au slabit atat de drastic in cadrul emisiunii, au pus 70% din greutatea initiala inapoi.

Nu au ajuns asa pentru ca n-au vointa, pentru ca sunt lacomi si lenesi. S-au ingrasat din nou pentru ca un asemenea program este imposibil de sustinut pe termen lung si pentru ca restrictiile calorice severe le-au incetinit foarte mult metabolismul bazal. Dupa 6 ani de la incheierea emisiunii, metabolismul lor a ramas scazut.

Studiu:  Persistent metabolic adaptation 6 years after “The Biggest Loser” competition.

Din ce in ce mai multi concurenti isi fac curaj sa apara in public si sa acuze faptul ca participarea la emisiune le-a distrus viata si sanatatea.

In aceste conditii ce e de facut? Daca sfaturile nutritionistilor de a manca mai putin si de a face mai mult efort fizic nu functioneaza, ce sansa ai sa ajungi la o greutate normala?

Raspunsul e simplu: trebuie sa iti inveti corpul sa consume grasimi pe post de combustibil. Daca nu il hranesti cu carbohidrati, el va metaboliza grasimile pentru a face rost de energie. Ca sa ajunga la acest stadiu, are nevoie de antrenament, mai ales daca de zeci de ani nu a mai facut acest lucru.

Dupa o perioada de adaptare care dureaza cateva saptamani, corpul invata ca se poate alimenta cu grasime atunci cand nu este hranit cu carbohidrati. In acest fel, el poate metaboliza eficient nu doar grasimea din alimentatie, ci poate “arde” depozitele de grasime din organism.

Metabolismul va ramane ridicat pentru ca nu exista o permanenta restrictie calorica si nici nu trebuie sa te muti la sala pentru a slabi. Aceasta perioada de adaptare este cheia pentru reusita unui plan alimentar LCHF (low carb high fat) pe termen lung.

De ce uita corpul nostru sa arda grasimi? 

In societatea moderna, zaharul sub toate formele lui este prezent peste tot. La nastere suntem perfect capabili sa metabolizam atat grasimi cat si carbohidrati. Dovada e in cantitatea mare de grasimi din laptele matern. (Studiu: Human Milk Lipids). 

Din pacate, in retetele de lapte praf pentru sugari, intalnim grasime din uleiuri vegetale si zahar. De aici incepe modificarea felului in care functioneaza organismul si se manifesta dependenta de zahar. Urmeaza diversificarea, un pas care pentru multi copii inseamna fructe si sucuri de fructe, adica tot zahar.

Stii si tu ce urmeaza la gradinita si scoala: cereale, cornuri, sandwich-uri, 3 mese, 5 gustari pe zi, ciocolata, prajituri, sucuri, etc. Zahar, peste zahar, cu si mai mult zahar.

Ca adulti nu facem decat sa continuam sa mancam ceea ce am invatat. Nimic fara paine sau cartofi, nicio masa fara desert, niciun film fara popcorn. Covrigul a devenit aliment national, desi nu are nicio valoare nutritionala. 

Nu ii dam nicio sansa corpului sa isi aminteasca de faptul ca poate consuma si grasime. El nu uita, dar are nevoie de o perioada  de adaptare in care sa isi aminteasca ceva ce, de zeci de ani, e ascuns in ADN-ul tau.

Iata pasii pe care ii poti face pentru a trece mai usor la arderea grasimii:

Saptamana 1

Elimina zaharul rafinat din alimentatie: prajituri, bomboane, biscuiti dulci, ciocolata cu lapte, etc. Aici intra si bauturile carbogazoase, fresh-urile sau iaurturile cu fructe.

Saptamana 2

Nu mai manca paine, produse din faina de grau, cereale (chiar si cele integrale) si pseudocereale, legume care contin amidon (cartofi, orez, porumb), leguminoase si fructe. La sfarsitul acestei saptamani ar trebui ca alimentatia ta sa nu contina nimic din ceea ce am prezentat in articolul: Ghid nutritie LCHF: Ce NU mancam? Alimente pe care nu le dai nici dusmanilor

Saptamana 3

Mananca doar proteine, grasimi sanatoase si legume care cresc la suprafata solului. Pentru a-ti fi mai usor in a alege ce sa mananci, foloseste ca referinta imaginea din articolul: Mananca, slabeste, bucura-te de viata!

Saptamanile 4-5

Mananca doar proteine si grasimi sanatoase. Din cand in cand adauga in meniu o cantitate mica de legume verzi (spanac, salata verde, castraveti). Ce anume mananci? Citeste articolele de mai jos:

Ghid nutritie LCHF: Ce mancam? Proteine (carne, lactate, oua)

Ghid nutritie LCHF: Ce mancam? Grasimi sanatoase

Pentru a te adapta mai repede, incorporeaza si postul intermitent in regimul alimentar. Mai multe detalii: Postul intermitent: Mananca mai rar, traieste mai mult!

Iti vei da seama usor cand corpul tau este adaptat sa arda grasime. Vei avea mai multa energie, te vei simti mai bine si vei incepe sa slabesti fara efort. Dupa aceasta faza, poti incepe sa reintroduci in alimentatie legumele care cresc deasupra solului, avand grija sa nu depasesti 20g de carbohidrati pe zi. Aceasta faza dureaza pana cand pierzi toate kilogramele in plus si variaza de la caz la caz.

Daca deja nu mai mananci zahar si paine, treci direct la saptamana 3. Iti va fi mai usor sa iti obisnuiesti organismul cu sursa alternativa de energie.

Ce trebuie sa intelegi e ca nu exista solutii miraculoase, usoare si rapide pentru a pierde kilogramele in plus si pentru a rezolva problemele de sanatate pe care le cauzeaza. Slabirea e un proces simplu, dar e unul de durata si implica alegeri care la prima vedere par dificile.

Simplu nu inseamna intotdeauna usor.

LCHF e un stil de viata simplu, dar nu e usor de implementat, mai ales din cauza prejudecatilor celor din jur, a informatiilor gresite cu care suntem bombardati si a presiunii la care suntem supusi zilnic.

Da, sunt oameni care prefera sa ia medicamente si sa trateze simptome in loc sa invete sa aiba grija de propria sanatate pe termen lung. Stiu ca tu nu esti unul dintre ei. Daca ai fi, nu ai fi citit acest articol.

Citeste mai mult:

S-ar putea să îți placă și: